FILMY I ZDJĘCIA NA SZEROKĄ SKALĘ
MIERZYMY WYSOKO
JESTEŚMY W CENTRUM
FASCYNUJE NAS OBRAZ
UWIELBIAMY DŹWIĘKI

Czy potrzebujesz filmu employer brandingowego?

Jeśli zamierzasz przeprowadzić dużą rekrutację albo masz stałe problemy z napływem nowych pracowników – odpowiedź jest prosta: TAK.

Przeczytaj, jak zaplanować kampanię employer branding, która odniesie sukces lub od razu zobacz nasze realizacje (na dole strony).

Potencjalni pracownicy mogą nie wiedzieć o istnieniu Twojej firmy, a jeśli już się dowiedzą, często nie mają sprawdzonych informacji o tym, co robicie, jak wygląda kultura pracy, jakie są Wasze wymagania, ale i benefity pozapłacowe. Wizerunek Twojego przedsiębiorstwa może być jak tafla wody morskiej o poranku (nie ma go wcale…) lub niczym K2 w zimowej zawierusze (dzieje się dużo i powinieneś mieć nad nim kontrolę). Dlatego musisz dostosować kampanię employer brandingową do swoich potrzeb – film daje tu spore pole do popisu.

Jak trafić do swoich przyszłych pracowników?kfc_employer_branding_03

Przede wszystkim musisz wejść w ich skórę i media, które konsumują. Jeśli Twój przekaz ma trafić do managerów wyższego szczebla lub dyrektorów, twórz kampanię wyświetlaną w kinach lub przed programami w TV, a także w kanałach digital dedykowanych dla ludzi biznesu (lub ich hobby!). Jeśli szukasz pracowników na linię produkcyjną, pokaż im, dlaczego praca u Ciebie będzie najlepszym wyborem, a film zamieść na portalu z ofertami pracy lub w skieruj do selektywnej grupy docelowej na Facebooku lub Youtubie.

Istotny jest także rodzaj kampanii, jaką wybierzesz. Na jednym biegunie dostępna jest kampania wizerunkowa – użyj jej, jeśli rozpoznawalność Twojej marki jest wysoka – wówczas nie musisz informować pracownika, kim jesteście, co robicie, bo wszyscy doskonale to rozumieją. Z drugiej strony znajdują się koncepcje zakładające informacyjną i edukacyjną rolę materiałów employer brandingowych – w tym przypadku skup się na pokazaniu swoich mocnych stron w dynamicznej i nieprzegadanej formie.

Jakie zalety mają poszczególne rodzaje kampanii employer brandingowej?

Jeśli zdecydujesz się na kampanię wizerunkową, najważniejsze dla potencjalnego zatrudnionego nie jest to, że jesteście i potrzebujecie pracowników (bo już o tym wie), ale to, żeby w niebanalny sposób zachęcić go do pracy w Waszej firmie – najzwyczajniej w świecie zwrócić jego uwagę. Świetnymi przykładami na takie podejście są kampanie Heinekena (The Candidate) lub Intela (Rock Star).

Kampania informacyjna przydaje się wtedy, gdy Wasz wizerunek nie jest zbyt dobry – pozwala go ocieplić i zmierzyć się z problemami, które go dotykają. Przykładem jest pewien wielki amerykański sklep internetowy, który zbudował w Polsce kilka centrów logistycznych i zmaga się z zarzutami o nierealne wymagania dla pracowników. Podobnie jest z kampanią, które prowadzą największe w kraju dyskonty – ich kampanie mają prosty przekaz informacyjny: mamy wysokie standardy kultury pracy / u nas dobrze zarobisz, nawet sprzedając na kasie.

W każdym przypadku najciekawszą formą reklamy jest taka, która rozprzestrzenia się wiralowo, czyli jest przesyłana pocztą pantoflową – najczęściej przez Facebooka / Messengera. Jednak tu liczy się nie tylko polot i odwaga (grzeczne materiały z reguły odpadają), ale także i łut szczęścia – tu nikt nie może zagwarantować, że film się szeroko rozprzestrzeni w internecie – na etapie koncepcyjnym może mieć jedynie POTENCJAŁ.

I tego życzymy Tobie w Twoich przyszłych produkcjach filmowych w temacie employer brandingu. Jako agencja reklamowa z Wrocławia specjalizująca się w produkcjach filmowych zachęcamy do obejrzenia naszych produkcji w tej kategorii.

 

FILMY EMPLOYER BRANDING – NASZE REALIZACJE